Goffart BV is een installatiebedrijf uit Boom, dat werd opgericht in 1997. Het bedrijf is gespecialiseerd in kleine herstellingen (vb. lekkende kranen, lekkend toilet), plaatsen en onderhouden van verwarmingsinstallaties, sanitair, keuring tanks, plaatsen van kranen, enz. Goffart BV werkt voor de particuliere markt en in opdracht van verzekeringsinstanties (inspecties, attesten).
Het traject van Goffart BV lijkt op dat van andere succesvolle ondernemingen uit de dienstensector. Het klantenbestand werd jaar naar jaar gestaag uitgebreid, dankzij een uitstekende service en herstellingsdienst. Dit zorgde voor een mooie en geleidelijke groei doorheen de jaren.
Door deze groei werd de administratieve druk echter steeds groter. Goffart BV koos voor myKMO puur omwille van tijdsbesparing. De oude manier van werken werd te omslachtig en tijdrovend. Per factuur waren immers heel wat manuele handelingen nodig.
De ingebruikname van myKMO verliep prima. Klantenbestand, verkopen, artikelen en leveranciers werden overgezet naar de nieuwe omgeving. Dit gebeurde in CSV met een aantal SQL-operaties om de gegevens in de juiste kolommen te schikken. Het aanpassen van de parameters voor ingebruikname werkt via een centraal configuratiebestand in myKMO, en kon snel en eenvoudig gebeuren. Het instellen van bedrijfsgegevens, lay-out, installatieparameters, emailconfiguratie en documenten gebeurde op ca. een uurtje. Hierna kon Goffart BV onmiddellijk aan de slag, zonder installatie van software op hun computers. myKMO draait immers in de cloud en werkt volledig via de browser. myKMO is volledig geïntegreerd en gebruikt alle snelheidsvoordelen van de nieuwste generatie bedrijfssoftware.
Uiteraard kon Goffart BV beroep doen op de nodige ondersteuning bij ingebruikname van myKMO. Vragen en onduidelijkheden werden steeds binnen maximum 1 dag beantwoord. Dankzij myKMO bespaart Goffart BV heel wat werkuren per week.
We citeren uit een email van Kathleen Bosmans (facturatie & administratie):
"Hierbij een screenshot van de mails die ik inzake het opmaken van de facturen heb genomen. Ik heb op ongeveer 20 minuten (19.37-19.53u.) 6 facturen gemaakt. Ik ben fan. Zo snel gaat het dus. Stond er zelf versteld van."
Handig zijn bovendien de functies voor automatische herinneringen aan klanten voor het onderhoud van de verwarmingsinstallaties. Bij elke nieuwe installatie krijgt de klant na 1 of 2 jaar een herinnering dat het tijd is voor het volgende onderhoud.
De doelstellingen van myKMO werden ruimschoots overschreden bij Goffart BV. De administratie verloopt nu een pak sneller en efficiënter dan voorheen. Het uiteindelijke resultaat is bijzonder positief, wat zich dan ook vertaalt in een uitermate tevreden klant.
We laten nog even Kathleen Bosmans aan het woord (facturatie en administratie):
"100% tevreden over de tijdswinst... ik zal myKMO zeker aanbevelen bij andere zelfstandigen. Doet de job perfect en snel!"
Oprichting:
Website:
Maatschappelijke zetel:
Type: |
Modules: |
Deze case study werd op www.myKMO.be gepubliceerd met toestemming van de klant.
Overige case studies:
myKMO B.V. Bart Van der Donck Kapellebaan 55 2560 Nijlen |
Ondernemingsnr.: BE 0861.091.467. ©2003-2024 Privacy |