Zuid-Afrika Reiscenter is een kleinschalige touroperator uit Herentals, actief sinds 1991. Ze verkopen vooral reizen op maat, hoofdzakelijk naar Zuid-Afrika en Namibië. De facturatie verliep jarenlang via het programma BookKit. In 2019 werd overgestapt op het gloednieuwe myKMO.
De voornaamste redenen voor de overstap waren werksnelheid, overzicht, efficiënte, facturatie en digitalisatie van de aankoopfacturen. Dankzij myKMO behaalt de onderneming een duidelijker overzicht, gebeurt de betalingsopvolging automatisch en verloopt de administratie een stuk sneller. Voorheen waren er nog allerhande lijstjes die werden bijgehouden inzake betalingen, vervaldatums, totalen, kaften met aankoopfacturen, enz. Deze zaken zijn nu gecentraliseerd in myKMO, en er worden per maand heel wat werkuren uitgespaard.
De ingebruikname van myKMO verliep intuïtief en vlot. Er waren eigenlijk nauwelijks onduidelijkheden of vragen. Zuid-Afrika Reiscenter had gekozen voor een vaste startdatum, en er moesten geen gegevens overgezet worden.
De boekhouder van Zuid-Afrika Reiscenter werkt met het boekhoudprogramma Expert/M Plus van Wolters Kluwer. Via XML worden de verkopen automatisch ingeladen, zodat de boekhouder deze niet handmatig moet overtypen. Zowel de BTW-aangiftes en balans op het einde van het boekjaar nemen nu minder tijd in beslag dan vroeger.
Het doorsturen van de verkoopfacturen naar de boekhouding is eenvoudiger én sneller geworden. Het betreft slechts drie XML-bestanden per kwartaal, die dadelijk door Expert/M Plus (het boekhoudprogramma) worden ingelezen.
Het resultaat strekt dan ook tot tevredenheid. De administratie verloopt duidelijker, sneller en de koppeling naar boekhouding is semi-geautomatiseerd.
Oprichting:
Website:
Maatschappelijke zetel:
Type: |
Modules: |
Deze case study werd op www.myKMO.be gepubliceerd met toestemming van de klant.
Overige case studies:
myKMO B.V. Bart Van der Donck Kapellebaan 55 2560 Nijlen |
Ondernemingsnr.: BE 0861.091.467. ©2003-2024 Privacy |