Deze website gebruikt cookies, u kan meer info vinden in ons Privacybeleid.
 
Tel: 03 337 43 37    
Ma-Vr 09:00-20:00      NL | FR

Case Study: myKMO Maxi

Deze Brusselse verzekeringsonderneming werd opgericht in 1988 en verzorgt het grootste deel van de Belgische exportkentekens, dankzij het vertrouwen dat is opgebouwd bij officiële instanties en bij de autoverdelers. Als jarenlange gesprekspartner van het Ministerie van Verkeer, heeft de onderneming de vereenvoudigde wetgeving sinds 2017 mee mogelijk gemaakt.

De vennootschap realiseerde in 2019 een omzet van meer dan 1,5 miljoen Euro, en steunt inzake facturatie volledig op myKMO. Er worden gemiddeld 204 verkoopfacturen per maand ingeboekt. Enerzijds moeten de particuliere verkopen snel kunnen worden ingebracht. Via vooringevulde velden kan een particuliere verkoopfactuur met slechts 1 muisklik ingevoerd worden.

Een andere poot betreft de facturatie aan ondernemingen. Dit zijn voornamelijk verkopen van verzekeringsproducten en aanverwante services aan een min-of-meer vast klantenbestand. Hierbij wordt een keuze gemaakt uit een vijftiental verzekeringsproducten, services en toeslagen. Ook hier is de tijdswinst groot. Een vaste klant moet slechts 1x aangemaakt worden, en voor de rest is er geen typewerk vereist. De digitale factuur wordt letterlijk in enkele muisklikken aangemaakt, en vanuit myKMO dadelijk naar de klant gemaild in PDF.

 

 
De ingebruikname van de nieuwe software verliep vlot. Een aantal gegevenstabellen dienden te worden overgezet zoals klanten, verkopen, verzekeringsproducten, enzomeer. Enkele bijkomende rapportages waren noodzakelijk (maatwerk), evenals een aantal javascript-functies om de werksnelheid te optimaliseren, specifiek voor de verzekeringssector. Het instellen van de parameters bij ingebruikname verliep snel en eenvoudig. De zaakvoerder gebruikt myKMO regelmatig vanop zijn smartphone om de bedrijfsresultaten op te volgen.

Allerhande statistieken, filter- en zoekmogelijkheden maken de gegevens prima toegankelijk en geven snel inzicht in de toestand van de onderneming. Dankzij een dertigtal Excel-bestanden zijn de gegevens vlot te consulteren in een open en universeel formaat.

De voornaamste resultaten zijn aldus de snellere facturatie op kantoor, tijdswinst bij de boekhouding, een verbeterd overzicht op de administratie, en het ondersteunen van de groei van de onderneming.

 
Klant:
Verzekeringsonderneming

Oprichting:
1988

Maatschappelijke zetel:
Brussel

Type:
myKMO Maxi
Tot 3.000 facturen per boekjaar

 
Rechtsvorm:
NV

Modules:
Offertes
Verkopen
Artikelenbeheer
Relatiebeheer
Email integratie
Import/export
Voorschotten
Betalingsopvolging
Werknemers
Admin databank toegang
Meerdere gebruikers
Statistieken

 
Deze case study werd op www.myKMO.be gepubliceerd met toestemming van de klant, zonder vermelding van de firmanaam.

 
Overige case studies:

 

 

 

Neem contact op

myKMO B.V.
Bart Van der Donck
Kapellebaan 55
2560 Nijlen
Ondernemingsnr.:
BE 0861.091.467.
©2003-2024
Privacy
  2003-2024 myKMO B.V. · BE0861.091.467.